Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
Little-Sunshine
Diary Mustache Linkies Credit



Psst .. 5 ‘Secret’ Si Dia Tidak Perlu Tahu..
Monday 12 March 2012 | 0 comments
.....

Helow korang... Hi ! hee .~
Heyy , hari ni , Aisya nak bagi lagi tips cinta dekat korang  ni .
Sesiapa yang nak baca sceret tuh teruskanlah ok .Maybe tips2 sebegini banyak memberi manfaat dekat korang ke ? Mana lah nak tahu kan .Aisya agak je.hehe.
Yupp ! Memang benar .. Dalam percintaan , korang seharusnya bersikap terus terang , terbuka serta tiada rahsia korang dengan si dia. Namun , adakalanya ,demi menjaga hatinya , ada juga perkara yang harus korang rahsiakan dari pengetahuan nye . Di bawah ini , aisya ada lah kan beri 5 rahsia yang tak perlu korang beritahu si dia . tengok lah ye !

:n:Perkara Yang Memalukan Sebelum Ini
Sekarang ni , korang ada terfikir inilah masanya yang sesuai untuk korang memperlihatkan kejujuran korang tuh di mata si dia dengan memberitahu bahawa korang pernah menduakannya sebelum ini. Walaupun si dia bagitahu korang yang si dia tidak ada rasa apa-apa , sebenarnya si dia tebal dengn sifat dendam dan akan terus mengingati perkara itu sampai bila-bila.. Oleh itu , berhati-hati apabila mahu melepaskan beban yang korang tanggung sekarang ni . Alar. Tak payah lah susah-susah nak jadi budakk yang terlalu jujur. Ini akan mendatangkan masalah dalam perhubungan korang tu !

:n:Hobi yang Pelik
Ada juga dalam kalangan korang yang suka mengumpul barangan ‘transfomer’ atau jam-jam antic mahupun , si pengumpul telur-telus cicak ?! Hah ? Ada ker ? Mestilah ada.. Tetapi , korang perlu sedar. adakah si dia tu , dapat menerima hobi pelik korang tu . Janganlah pula korang jadi insane yang baik dengan memberitahu si dia tentang hal pelik-pelik tu . Peluang untuk si dia ditinggalkan sangat dan teramatlah tinggi ! Jaga-jaga ;)

:n:Jangan jadi ‘anak emak’
Eh . eh. Manja nya ! haha . Berapa kali dalam sehari korang menghubungi mama korang ? Jika jawapannya kerap kali , sebaiknya korang kurangkanlah sedikit . Tidak salah untuk bermanja tetapi tidak perlu lah setiap hal yang korang lakukan harus dilaporkan kepada mama korang tuh . Alahai.. memang lah Nampak agak baik + sweet kan bila contact dengan mama . Tapi tak rasa ke girl/boy korang tu suka dengan perangai korang tu ? Anak Emak !? Siapa suka ? haha~

:n:“Saya tidak suka awak berkawan dengan...”
Jangan sesekali merendah-rendah atau memperlekehkan teman-temannya. Sebaik-baiknya korang beritahu perkara yang baik-baik sahaja tentang mereka biarpun ada di antaranya korang sukar untuk disenangi. Perlu diingat jika korang baru sahaja dengan si dia , jangan senang-senang je kamu memperkatakan keburukan temannya . padahal , si dia sudah mengenali temannya lama daripada diri korang tu sendiri . So , jangan lah korang terlalu sangat mengongkong diri si dia pasal hal2 kawan ni .

:n:Bandingkan dirinya dengan kekasih yang terdahulu
Opss ! Tiada orang yang suka dirinya dibanding-bandingkan dengan orang lain , terutamanya hal yang buruk-buruk . Jika korang pernah berbuat sedemikian .. haa. Korang sebenarnya telah menempah satu hubungan yang agak singkat . So , kotang dilarang untuk berbuat demikian ye . Ingat taw pesanan  ni . hehe~
Okey ni ja yang aisya dapat kongsikan tips2 ni .Aisya harap korang semau dapat ikut la yer!!~
~bye bye anyeong~



Older Post | Newer Post